Oct 17, 2013

Binding Report~

Assalamualaikum...


Kat opis aku ni staff adalah tak ramai...
kompeni kecik je....
takde bajet sangat nak hired staff bebanyak...kui³  :p
makanya setiap staff kena pegang pelbagai jawatan...
contoh engineer....
dalam business card je tulis engineer...
tapi hakikatnya....
dia lah engineer, dia lah kerani, dia lah receptionist, tea lady
dan dia jugak lah despatch!
ko mampu?? bahahaha~


Biasanya setiap projek mesti kena buat report...
settle buat report, kena lah print report² tu...
untuk submission to authority kena print 2 set report...
baru² ni projek yang aku handle dah settle...
kira dah final stage...
tetibe client mintak hard copy report aku...
untuk reference katanya...
nak 3 set pulak tu!!
satu copy untuk client, 1 untuk M&E dan lagi 1 untuk arkitek...pfftt!
padahal aku dah send soft copy thru emel...
setiap consultant dapat emel aku tu...
print lah sendiri kan! hehh~
manja sangat!  (-_-")



Biasanya kalau client request nak hard copy report ke hape,
memang kitorang kena bagi...
aku pun tak tahu kenapa...
bos suruh bagi, bagi je laa...
banyak lak bunyi kan....huhu~
gigih la aku print 3 set report...
1 set ada dalam 157 pages...
u do the math...kali dengan 3!
tu belum campur appendix bagai...zzzzzzzzz!


Nak print oke lagi...
tak banyak guna tenaga...
time nak menyusun mukasurat report tu...
macam leceh sikit...
paling meletihkan otot² lengan time nak menebuk lubang...pffttt!



kat opis memang dah lengkap peralatan untuk print, binding, fax segala...
dulu kan masa kekecik, aku suka betul tengok akak kedai buku binding report² aku...
rasa macam, "kan best kalau kat rumah mak beli alat binding ni...hari² boleh binding report"
rasa kacang putih je tengok akak kedai buku tu binding² report orang...
macam FUN je! kahkah~
bebudak kannnnnn....naif gitu  :p


Sekarang dah kerja,
asal ada projek baru mesti kena buat report baru...
lama² jadi bosan pulak kerja binding² report ni...wakakaka~
paling bosan bila last minit nak kena submit report...
kelam kabut nak print, bind segala...pfftt~
tergeliat urat saraf den! -.-'



Sebenarnya, bila dah selalu buat kerja binding² ni,
makin mantap aa skill mem-binding report aku...
sekarang ni aku tak amek masa yang lama untuk bind report...hihi~
cuma aku tak rasa FUN la buat kerja ni...
lebih pada menjalankan tanggungjawab je...huhuhu~



Roll bind tu pun kena pandai pilih....
kat opis ada macam² saiz roll bind...
aku kena make sure roll tu tak terlalu besar dan tak terlalu kecik...
kalau terlalu besar nampak tak cantik report aku...
nampak cacat!
kadang² dah habis masukkan roll baru perasan
tak ngam dengan jumlah mukasurat yang kena bind...
kena la bukak balik roll tu...
then bind balik dengan roll lain....
stress ler jugak kengkadang tu...
kadang² je ye...
biasanya aku cuba menghayati dan have fun dengan kerja binding report! muahaha~




3 set report yang perlu dihantar pagi ni....
aku lerr yang menghantar...
alang² aku pi meeting, hangkut sekali report² ni....
dah kata multitasking kan....
tugas despatch pun aku pikul jugak...ngee~


korang...suka dak kerja binding report??








p/s:  hari melawat Daiso tiba lagi...mihmihmih


 Terima kasih sudi membaca!

12 comments:

Rizziela said...

Account hantar ajer kat Auditor buat..senang keje :D

Anum said...

tebalnya

Fazleyatul Aini said...

memang tak kuasa aku nak membinding. ktrg kat sini takde buat binding report. binding proposal banyak la. jenuh nak lipat plan kasi sama saiz A4. biasa aku suruh budak2 baru buat haha

:: Riri-Fatieha ::~ said...

banyaknye nak binding..

My Little Diary said...

hahaha....multi tasking!!

Riana said...

yana buat bnda gini 2x setahun je time nak meeting besor..kena buat 8 set giteww..hehehe

Ann said...

same la jugak kt opis ni..tapi dulu la time staf berapa kerat, skrg dh bertmbh ade la yg blh tolong..part binding tu suke buat klu xtebal..hahah..

Puan Eka said...

Kalu kat opis ni, Pembantu am pejabat yg buat. Eka tak reti nak guna binding ni. hehehe

daiso tu yg syok nak dengar.hahahaa

Effy said...

huhu tak best nye wat compilation
jom follow my blog

anez zamri said...

samalah kite..kadang jadi kerani jugak!!!waaaaa

Unknown said...

mesti gaji besar nih..:P

aizamia3 said...

Dulu kerap gak.. sekarang dah jarang.. hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015